Wednesday 24 October 2012

Kebaikan senam robik yang perlu anda tahu


Hari ni saya nak citer pasal senam robik plak.. Hehehe.. Maklum la skang ni saya tengah sibuk bersenam robik.. Nak turunkan lagi berat badan ni.. Memang perlu untuk bersenam. Jangan hanya bergantung pada supplemen semata-mata. Best tau senam robik ni sebab kita bebas untuk bergerak. Dengan irama lagu yang rancak memang saya suka. Kalo anda nak tahu antara hobi saya adalah menari sebab pergerakan dalam senam robik memang menari sebenarnya. Walau tak secantik mana tarian saya, hehehe... saya enjoy dengan menari. So untuk hilangkan stress, saya join senam robik di office saya. Memang sangat2 enjoy :). Ok jom saya sharekan dengan anda antara kebaikan-kebaikan senam robik ni.

 

Kebaikan senam robik

  • Menguatkan jantung dan paru-paru
  • Meningkatkan tahap DHL (kolestrol baik) di dalam darah.
  • Mengurangkan tahap tekanan darah tinggi.
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung.
  • Meningkatkan rupa paras , rupa bentuk dan keyakinan.
  • Tidur yang mencukupi.
  • Meningkatkan sistem immune.
  • Menguatkan dan memejal otot.
  • Menguatkan tulang , mengurangkan retak tulang dan risiko osteoporosis.
  • Mengurangkan tekanan perasaan.
  • Menambahkan tenaga dan meningkatkan produktiviti.
  • Nisbah bertambahnya otot dan mengurangkan kandungan lemak.
  • Mengelakkan kencing manis dan membolehkan badan mengeluarkan insulindengan efektifnya.
  • Mengawal berat badan dan mengurangkan kadar obesiti yang kalau tidakdikawal menjadi faktor rosiko utama penyakit jantung, kencing manis, kanser dan lain-lain lagi.

Anda nak tahu supplemen apa yang saya amalkan setiap hari untuk menurunkan berat badan? Selepas sarapan pagi saya akan mengambil vitalea, b complex dan vitamin c. Vitamin-vitamin ni perlu saya ambil di waktu pagi untuk memastikan badan saya cergas dan sentiasa bersedia untuk bekerja. Maklum la malam memang saya tak cukup tidur. Anak-anak kembar masih menyusu.
Tengahari plak, saya akan mengambil Chinch Shake. Sedap tau.. Saya suka perisa coklat. Cinch mempunyai protin yang akan meningkatkan metabolisme. Secara tak langsung, lemak lebih senang dibakar. Lepas tu saya akan ambil omega dan alfafa pula. Kalau nak dibandingkan dengan lecithin, omega lagi pantas membakar lemak berbanding lecithin. Alfafa pula diambil untuk membuang lemak2 yang telah dibakar. Perlu ye mengambil alfafa kerana jika lemak sahaja dibakar pembuangya takde tak boleh juga.
Malam plak sebelum tidur saya akan mengambil vivix dan ostematrix. Vivix diambil untuk awet muda. Hihi.. Selain tu vivix juga berupaya menurunkan berat badan. OStematrix plak saya ambil untuk memastikan bila bangun pagi badan saya akan menjadi cergas dan tidak letih. Ini memang penting agar mutu kerja kita akan berkualiti dan mudah juga untuk kita beribadah.


Okay.. setakat ni dulu saya nak mengomel.  Nanti saya sambung lagi ye.. Kepada sesiapa yang berminat nak order vitamin, jangan segan silu hubungi saya ye.. Saya juga menyediakan vitamin mengikut bajet anda.. Konsultasi juga akan diberikan secara percuma!!



*
 Sila klik LIKE fanpage kami di facebook “
Mommatwinz Shoppe” untuk ikuti pelbagai promosi terkini!!!
Salam Sihat, Cantik & Ceria ~ Inajay - Jom Makan Vitamin-
~ Website : http://mommatwinz.blogspot.com
FaceBook : Azrina Mohd Jaafar
Fan Page : Jom Makan Vitamin
Phone, sms / whatsapp :             013-6969805      
Shaklee ID : 859750

Menguatkan jantung dan paru-paru


Meningkatkan tahap DHL (kolestrol baik) di dalam darah.


Mengurangkan tahap tekanan darah tinggi.


Mengurangkan risiko penyakit jantung.


Meningkatkan rupa paras , rupa bentuk dan keyakinan.


Tidur yang mencukupi.


Meningkatkan sistem immune.


Menguatkan dan memejal otot.


Menguatkan tulang , mengurangkan retak tulang dan risiko osteoporosis.


Mengurangkan tekanan perasaan.


Menambahkan tenaga dan meningkatkan produktiviti.


Nisbah bertambahnya otot dan mengurangkan kandungan lemak.


Mengelakkan kencing manis dan membolehkan badan mengeluarkan insulindengan efektifnya.


Mengawal berat badan dan mengurangkan kadar obesiti yang kalau tidakdikawal menjadi faktor rosiko utama penyakit jantung, kencing manis, kanse

0 comments:

Post a Comment

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Mac 2020

Promosi Mac 2020

Pembelian Menggunakan Kad Kredit/Debit

Jom Join Saya

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Kategori

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Powered by Blogger.