Tuesday 18 October 2016

Bagaimana kisah Shaklee saya bermula

ist kembar lahir dengan berat 1.75kg

2nd kembar lahir dengan berat 1.45kg


Kisah Shaklee saya bermula sejak 5 tahun yang lalu bila saya sibuk mencari supplement penyusuan. Masa tu saya menghadapi masalah tidak cukup stok EBM. Anak-anak kembar saya menghadapi masalah kurang berat badan semasa dilahirkan menyebabkan mereka dijaga rapi di wad NICU HUKM selama sebulan.
Sepanjang mereka di wad NICU, mereka diberikan susu melalui tiub. Setiap hari saya memerah susu untuk mereka. Oleh kerana sudah biasa menyusu mgunakan tiub dan botol susu, mereka dah tak nak menyusu secara direct dengan saya. Terpaksalah saya memerah susu dan susu yang diperah tu diberikan kepada anak-anak kembar saya yang menyebabkan stok EBM tidak mencukupi.
Alhamdulillah, saya bertemu dengan Set Penyusuan Shaklee. Set penyusuan ni memang sangat-sangat berkesan kerana saya dapat pam susu sebanyak 25oz setiap hari dipejabat. Sehingga ada kawan-kawan yang menggelarkan saya 'Hantu Susu'. Hehehe.
Selain tu, badan saya tetap bertenaga apabila bekerja walaupun setiap malam saya tak cukup tidur. Faham-faham je la menjaga anak kembar macamana. Syukur juga pada masa tu si kembar dah mula mahu menyusu dengan saya. Oleh sebab saya dah rasa macamana keberkesanan produk Shaklee, saya masih mengamalkannya hingga sekarang.

Pengalaman menjana pendapatan sebanyak RMXXXX angka sebulan dengan Shaklee menyebabkan saya telah mengambil keputusan untuk meletakkan jawatan disektor awam setelah melahirkan anak yang keempat pada awal tahun ini. Alhamdulillah, saya dapat membesarkan anak kecil saya sendiri tanpa dihantar ke pengasuh. Ini memang cita-cita saya dari dulu. Saya boleh menjana pendapatan secara online sambil menjaga anak dirumah. Seronok kan?
Di samping dapat meningkatkan tahap kesihatan seisi keluarga, pendapatan sampingan juga boleh diperolehi dengan Shaklee. Itu lah sebabnya SHAKLEE MEMANG BEST!!!!

0 comments:

Post a Comment

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Mac 2020

Promosi Mac 2020

Pembelian Menggunakan Kad Kredit/Debit

Jom Join Saya

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Kategori

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Powered by Blogger.