Tuesday 18 October 2016

Kepentingan pengambilan Vitamin C untuk kanak-kanak

Ini lah di antara wajah-wajah cinta hati saya. Anak dara saya tak de dalam gambar ni sebab gi sekolah. Hihi..

Si kembo ni suka sangat makan Chewable Vit C ni.. setiap kali kalau mama bukak laptop nak buat order mesti pesan "Mama jangan lupa order Vit C tau"
Saya memang lebih rela anak-anak saya hisap vit C ni dari dok nak hisap gula-gula yang tak berfaedah tu. Rasanya yang masam-masam manis memang anak-anak suka. Kesannya anak-anak saya jarang sakit dan jarang demam. Syukur Alhamdulillah..

Vitamin C sebenarnya sangat penting bagi kanak-kanak sebab :

Vitamin C membina otot yang sihat.
Kanak-kanak yang aktif sedang membina otot-otot mereka maka vitamin C sangat penting bagi memastikan otot-otot mereka terbina dengan baik.

Vitamin C meningkatkan imuniti tubuh 
Membesarkan anak-anak zaman sekarang dan dibandar lebih mudah terdedah pada pencemaran udara. Apabila imuniti badan kuat, maka keberangkalian mereka untuk diserang demam, selsema dan sebarang penyakit adalah sangat tipis.

Vitamin C sangat penting untuk penyerapan zat besi. 
Kanak-kanak yang sedang membesar sangat memerlukan zat besi. Tanpa vitamin C, zat besi tidak boleh diserap.

Vitamin C penting untuk penyembuhan
Kanak-kanak apabila bermain sering terjatuh dan terluka. Dengan pengambilan vitamin C kadar penyembuhan adalah lebih cepat.

Atas kesedaran inilah saya akan pastikan anak-anak saya makan Vitamin C setiap hari... harganya pon tak mahal. RM 39.75 je.. 😍😍😍. Tapi kalau tak dikawal pengambilannya, mau sehari sebotol pon boleh habis di makan dek si kemba ni.. hihi....

Nak order Chewable Vitamin C ni untuk anak anda? Meh whatsapp saya cepat-cepat di 0136969805

0 comments:

Post a Comment

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Mac 2020

Promosi Mac 2020

Pembelian Menggunakan Kad Kredit/Debit

Jom Join Saya

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Kategori

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Powered by Blogger.