Monday, 28 November 2016

Cara mengira bonus Shaklee Malaysia

Hai semua. Hari ni saya nak sharekan bagaimana cara nak kira bonus Shaklee. Semua yang menjadi ahli Shaklee perlu tau info ni. Tak kira lah yang makan sendiri atau pun yang buat bisnes dengan Shaklee ni. Yang buat bisnes lagi la perlu ambil tahu. Betul tak?


Ok, dalam Shaklee Malaysia, Shaklee menawarkan 3 jenis bonus iaitu :

  • Bonus tunai
  • Bonus kereta
  • Bonus percutian

Cara mengira bonus tunai Shaklee

Untuk pengetahuan anda, bagi kami pengedar-pengedar Shaklee yang aktif berniaga, bonus tunai adalah merupakan bonus yang ditunggu-tunggu setiap bulan. Pada tarikh 15hb setiap bulan, Shaklee akan memberikan bonus kepada pengedar-pengedarnya mengikut jumlah pencapaian mereka pada bulan tersebut


Gambarajah di atas menunjukkan jumlah bonus tunai yang akan diterima oleh setiap pengedar berdasarkan berapa jumlah point yang berjaya dikumpul pada bulan tersebut. Tulisan berwarna merah adalah mewakili jumlah pembelian atau jualan pada bulan tersebut. Tulisan hijau pula mewakili jumlah point, tulisan ungu menandakan jumlah peratusan bonus yang akan diperolehi manakala tulisan biru pula mewakili jumlah bomus yang berjaya diperolehi pada bulan tersebut.

Perlu diingatkan di sini bahawa pengiraan bonus adalah bermula dari pembelian produk sebanyak RM 460.00 ke atas iaitu sebanyak 150uv / point. Pembelian bawah dari RM 460.00, tudak layak untuk mendapat bonus tunai. Sekiranya anda ahli Shaklee yang tidak aktif atau menjadi ahli untuk makan sendiri, anda juga layak mendapat bonus tunai sekiranya pembelian produk anda pada bulan tersebut melebihi dari RM 460.00 ke atas. Bestkan?

Formula mengira bonus tunai Shaklee



Untuk naik rank dari Distributor kepada Supervisor anda perlu dapatkan 3000 uv. Selepas tu anda perlu maintain efektif adalah dengan 2500 guv sahaja setiap bulan. Untuk pengetahuan anda, point yang ada pada bulan ini tidak boleh di bawa ke bulan depan.  Setiap bulan uv akan menjadi 0 semula. Jika anda join Shaklee untuk menambah pendapatan, anda perlu bekerja keras untuk mendapat bonus yang tinggi.


Shaklee adalah perniagaan MLM yang sangat adil dan patuh syariah. Kenapa saya kata macam tu? Di dalam Shaklee tiada istilah upline boleh goyang kaki, downline yang perlu kerja keras. Di Shaklee, sekiranya downline sahaja yang bekerja keras, upline tidak, upline tidak layak untuk mendapat bonus. Adilkan? Selain itu, produk Shaklee adalah jelas dan bukan sekadar satu perjanjian yang mana tiada produk yang ditawarkan atau produk yang ditawarkan tidak jelas. Sebagai contoh, jom kita lihat..

Apabila ada downline yang register bawah kita, kita akan dapat point dia juga.
Tapi dengan syaratminimum untuk kita dapat bonus adalah puv 150.


puv = personal uv
guv = group uv

Cth 1:

u = 148 pv (personal uv) = 0%
=1098 guv (group uv) = 11%

a = 50 pv = 0%
b = 600 pv = 11%
c=300 pv = 8%


Jadi yang dapat bonus hanyalah si b dan sahaja.
Upline si u tak dapat apa sebab puv kurang daripada 150 walaupun guv adalah 1098.

Cth 2:

u = 2000 pv (personal uv) = 17%
= 4850 guv (group uv) = 21%
(efektif sekiranya telah capai rank supervisor kerana capai guv 2500 ke atas)

a = 150 pv = 5%
b = 2400 pv = 17%
c=300 pv = 8%

Jadi yang dapat bonus adalah semua orang. tapi pengiraannya adalah berbeza

u dapat bonus daripada:

a : 17%-5% = 12%
b : 17%-17% = 0%
c: 17% - 8% = %

Oleh itu, jika uv downline lagi tinggi daripada uv upline.  upline tak dapat sebarang bonus.. Sebab inilah Shaklee adalah bisnes yang adil.Walaupun kita berada di peringkat manapun. yang penting usaha untuk dapatkan bonus.

Bukan goyang kaki je minta downline cari point. 

Ok, sekiranya anda masih belum jadi ahli dan berminat dengan pelan pemasaran Shaklee, jom jadi ahli. Saya akan membimbing anda sehingga anda mencapai bonus 4,5 atau 6 angka. Dengan Shaklee tiada yang mustahil.

Untuk mengetahui pula kiraan bonus kereta dan percutian. saya akan terangkan di entry yang lain. So, stay cun.... Bagi anda yang ingin mencuba supplement ini, boleh lah menghubungi saya. Sebarang pembelian dari blog ini akan mendapat konsultasi secara PERCUMA


0 comments:

Post a Comment

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Jom Join Saya

Promosi Terkini

Promosi Terkini

Pembelian Menggunakan Kad Kredit/Debit

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Kategori

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Arkib Blog

Follow by Email

Powered by Blogger.