Sunday 27 November 2016

Kenapa Landmark Study sangat penting

Anda ingat lagi saya tentang post saya sebelum ni tentang Landmark Study Shaklee? Landmark Study ni satu kajian yang dijalankan ke atas penduduk US yang telah mengamalkan supplement Shaklee selama 20 tahun.

Kenapa nak buat kajian ke atas orang yang dah 20 tahun makan Shaklee? Kenapa tak buat je kajian pads orang yang baru 2-3 tahun makan Shaklee? Ha mestilah ada sebabnye.. 

Kesimpulannya Landmark Study ni dibuat untuk lihat sejauh mana keberkesanan  produk Shaklee ni.. Hasil dari kajian ni menunjukkan orang yang makan supplement selain dari  Shaklee adalah lebih berisiko tinggi untuk mendapat penyakit berbanding orang yang langsung tidak mengambil sebarang supplement. Manakala, jumlah pengamal supplement Shaklee yang mendapat penyakit adalah sangat sedikit.

Kenapa jadi macam tu? Sebab supplement  Shaklee adalah dari bahan semulajadi dan telah ada bukti kajian saintifik. Bukan cakap kosong je. Supplement lain tiada jaminan yang supplement itu selamat. Mungkin di awal pengambilannya nampak berkesan tapi kita tak tahu kesan jangkamasa panjang.

Kita sebagai pengguna perlu bijak memilih. Kalau nak makan sebarang supplement pilihlah yang memang terbukti kebekersanannya secara saintifik dan ada bukti2 kajian tu.. jangan sampai tersilap buat pilihan.

"JOM PILIH SHAKLEE SEBAB IA DIJAMIN SELAMAT DAN BERKESAN"


Location: Putra Heights, Subang Jaya, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Mac 2020

Promosi Mac 2020

Pembelian Menggunakan Kad Kredit/Debit

Jom Join Saya

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Kategori

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Arkib Blog

Powered by Blogger.