Wednesday 16 November 2016

Tips buat business online dari rumah


Hakikatnya, mengurus business dari rumah adalah lebih mencabar. Cuba bayangkan bagi ibu-ibu bekerja macamana korang sibuk kat rumah pada hari Sabtu dan Ahad macam tu la saya sibuk hari-hari. Jaga anak, kemas rumah, memasak, dalam masa yang sama perlu uruskan business. Kalau anda nak tahu macamana saya uruskan business online dari rumah, jom teruskan pembacaan anda...


Tips uruskan business online dari rumah


💖Perlu kuatkan hubungan dengan Allah. Lakukan solat2 sunat dan minta apa saja dariNya. Moga perjalanan bisnes dipermudahkan.

💖Perlu ada "To Do List". Dengan ada list kita tak la kelam kabut nak buat yang mana dulu

💖Buat kerja semasa anak tidur - Ini lebih mudah untuk kita fokus pada bisnes tanpa gangguan. Time ni la saya curi2 masa untuk update blog, blog walking, follow up customer dan sebagainya.

💖Dahulukan kehendak anak. Contohnya saya akan layan anak terlebih dahulu jika dia menangis. Saya akan pasangkan rancangan kegemaran anak "Didi n friends" atau beri mainan yang melekakannya.

💖Minta suami dan anak-anak doakan kejayaan kita. Ini sangat penting..

💖Cuba luangkan masa untuk hadiri kelas anjuran Shaklee. Ini adalah penting untuk tambah ilmu. Biasanya kelas diadakan hujung minggu atau waktu malam. Saya akan minta suami jagakan anak2 untuk membolehkan saya hadiri kelas.

Inilah sedikit tips yang saya guna setiap hari bagi melancarkan bisnes saya. Penggunan gadjet pon sangat penting bagi saya kerana sambil saya menyusu anak saya tetap boleh berbisnes. Weeohoo!!


Azrina Mohd Jaafar
Pengedar Sah Shaklee
Shaklee ID : 859750
0136969805

0 comments:

Post a Comment

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Mac 2020

Promosi Mac 2020

Pembelian Menggunakan Kad Kredit/Debit

Jom Join Saya

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Kategori

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Arkib Blog

Powered by Blogger.