Monday 21 November 2016

Tips cuci muka dengan betul agar muka kekal jelita

Anda tahu tak cuci muka juga ada caranya. Selama ni saya pon hentam kromo je cuci muka, Bila dah tau ada caranya barulah saya tahu cara saya cuci muka sebelum ni salah rupanya, Nak tahu macamana cara cuci muka yang betul, jom teruskan pembacaan anda..


Tips cuci muka dengan betul

  1. Cuci Tangan ~ Pastikan tiada kotoran yang tertinggal di tangan anda melainkan anda mahu kuman dan bakteria pada tangan anda hinggap di muka anda.
  2. Buang Kotoran Pada Muka ~ Buang kotoran dan kesan make up di muka anda dengan menggunakan makeup removal. Make up amat susah nak tanggal dengan hanya mencuci muka.
  3. Cuci Muka Menggunakan Pencuci Muka ~ Basahkan muka sedikit. Kemudian guna pencuci muka yang bersesuaian dengan jenis kulit anda. Ratakan pencuci muka ke suluruh muka. Jangan sampai ada bahagian yang tertinggal. Cara urutan yang betul boleh dilihat di gambar, anda harus tekankan kawasan dahi dan t-zone. Urut perlahan-lahan dan jangan menekannya sama sekali.
  4. Bilas Muka ~ Bilas muka dengan air bersih. Bilas sehingga tiada buih yang tertinggal. Keringkan muka dengan tuala muka. Sapu toner pada muka untuk mengecilkan liang pori dan menegangkan kulit.
  5. Pelembap Muka ~ Gunakan pelembab atau moisturizer pada muka untuk mengembalikan kelembapan kulit muka anda sebab penggunaan pencuci muka boleh menghilangkan kelembapan pada kulit anda.

    sumber
Mudahkan? Next entri saya akan sharekan pula bagaimana nak jadikan kulit muka cantik berseri dengan skin care shaklee pula.. stay cun,,,,,

Azrina Mohd Jaafar
Pengedar Sah Shaklee
ID:859750
Whatsapp : 013-6969805
COD: Putra Height, USJ, Kepong

1 comment:

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Mac 2020

Promosi Mac 2020

Pembelian Menggunakan Kad Kredit/Debit

Jom Join Saya

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Kategori

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Arkib Blog

Powered by Blogger.