Friday 15 September 2017

Fungsi dan kebaikan setiap vitamin di dalam Set Hamil Shaklee



Ramai wanita yang salah anggap multivitamin seperti obimin lain jenama yang diberikan waktu hamil menyebabkan saiz bayi besar waktu lahir. Pil vitamin ini penting untuk kesihatan ibu dan untuk bina  darah untuk cegah kurang darah waktu bersalin. Pil2 kalsium utk bina tulang, folic utk keperluan semua sel2 baru utk janin dan fish oil sebagai sumber omega 3 dan DHA utk sel2 otak bayi utk jadi anak pintar. 

Petikan dari FB : DR. HAMID ARSHAT 


Fungsi dan kebaikan setiap vitamin di dalam Set Hamil Shaklee



1) Asid Lemak Omega-3 (EPA & DHA)


  • Mengurangkan risiko kelahiran pramatang
  • Menggalakkan tempoh kehamilan penuh
  • Menyokong perkembangan otak, mata dan sistem saraf janin
  • Mengurangkan risiko bayi mengalami alahan

2) Asid Folik

  • Diperlukan untuk pembentukan tiub neural bayi anda, yang kemudiannya membentuk tulang belakang dan otak
  • Kekurangan asid folik boleh menyebabkan kecacatan tiub neural (berlaku antara 15- 28 hari selepas persenyawaan) 
  • Mengurangkan risiko sumbing bibir dan lelangit

3) Protein


  • Menyokong pertumbuhan dan perkembangan bayi dalam rahim.
  • Mencantikkan kulit bayi

5) Zat Besi

  • Membantu penghasilan sel darah merah untuk menyokong keperluan oksigen anda dan bayi (perlukan 30%-50% lebih banyak darah)
  • Kurangkan risiko anemia
  • Kurangkan risiko kelahiran pramatang dan berat bayi yang rendah
6) Vitamin C

  • Boleh meningkatkan kesuburan
  • Kurangkan risiko kelahiran pramatang
  • Tingkatkan penyerapan zat besi dan asid folik
  • Pembentukan tisu penghubung, pertumbuhan otot dan tulang

7) Kalsium

  • Kalsium diperlukan untuk menghasilkan tulang dan gigi yang kuat, perkembangan jantung, saraf dan otot yang sihat untuk bayi
  • Membantu penguncupan otot
  • Melindungi kepadatan tulang anda kerana kekurangan kalsium boleh mengakibatkan risiko osteoporosis di kemudian hari.

Saya sendiri adalah pengguna setia Set Hamil Shaklee semasa mengandungkan anak saya yang keempat. Memang terasa perbezaan dengan kandungan saya sebelum ni. Saya lebih rasa bertenaga. Walau pun saya dah sarat mengandung 8 bulan saya masih lagi mampu keluar memantau staf saya melakukan operasi perobohan iklan haram ( pekerjaan saya sebelum menjadi WAHM). 

Apa kata mereka yang telah mengamalkan Set Hamil Shaklee



1) Pengalaman Puan Haridah 






2) Pengalaman Puan Ainul Mustafa




3) Pengalaman Master Aya Chalo




Seronok kan bila dah tonton video pengalaman mereka yang mengamalkan Set Hamil Shaklee ketika mengandung? 
.
Anda berminat nak dapatkan Set Hamil Shaklee? Anda boleh dapatkan Set Hamil Shaklee dengan 2 cara :

Cara 1 : Anda boleh terus klik ke Set Hamil Shaklee  dan membuat pembelian terus melalui website Shaklee dengan bayaran menggunakan Kad Debit / Kad Kredit. Penghantaran adalah melalui GDEX / CITYLINK



Cara 2 : Anda boleh menghubungi saya untuk mendapatkan produk yang mana paling sesuai dengan anda, tips dan cara pengambilan yang betul dan konsultasi mengenai penggunaan produk secara PERCUMA.

Hubungi saya :

Azrina Mohd Jaafar
Shaklee ID : 859750
Call/ SMS/ Whatsapp : 013-6969805

0 comments:

Post a Comment

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Mac 2020

Promosi Mac 2020

Pembelian Menggunakan Kad Kredit/Debit

Jom Join Saya

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Kategori

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Arkib Blog

Powered by Blogger.